week 1 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Diede Klanderman - WaarBenJij.nu week 1 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Diede Klanderman - WaarBenJij.nu

week 1

Door: Diede Klanderman

Blijf op de hoogte en volg Diede

07 Februari 2017 | Aruba, Oranjestad

First impression!

Bij deze een verslag van mijn eerste week op het eiland. Ik had verwacht het heel zwaar te hebben, maar het verloopt tot nu toe allemaal voorspoedig. Ik heb veel mensen leren kennen, ben al veel op pad geweest, heb een auto geregeld en woon in een prima studio. Vandaag ben ik begonnen op de IPA. We hebben een rondleiding gehad en een eerste college. Ik ben ook al op zoek gegaan naar een stage voor de minor Experience Abroad. Dit heb ik gedaan door veel rond te vragen, contacten te leggen en ervaringen te delen. Omdat ik volgende week te horen krijg waar ik stage ga lopen wacht ik dit even af, misschien is dat wel op een school die een stagiaire voor een langere tijd zouden willen en kan ik daar blijven om me bijvoorbeeld voor een project in te zetten gedurende een half jaar.

Wanneer deze stage bekend is ga ik hier direct achteraan. Maar in de tussentijd zit ik niet stil en houd ik mijn oren en ogen open.

Voor de IPA houd ik dagelijks een verslag bij waarin ik reflecteer op wat ik die dag geleerd heb en wat ik meeneem in mijn onderwijs hier. Dit is een mooi middel dat ik probeer vast te houden gedurende het half jaar, zodat ik telkens na iedere dag op mezelf reflecteer en mezelf blijf ontwikkelen.

Daarnaast wil ik in deze blog graag nog even vermelden hoe mooi het hier is! De stranden, de ecologie en de cultuur. De mensen zijn gastvrij, de flora en fauna zijn echt prachtig en de stranden en wateren zijn ontzettend schoon en mooi. Het heeft een aantal maanden ontzettend geregend hier waardoor alles nu groen is en het eiland er prachtig bij ligt. Dit stimuleert natuurlijk wel om op pad te gaan, veel dingen te gaan bekijken en mezelf open te stellen voor de cultuur en het eiland.


zo, voor nu genoeg. Ik ga me vanaf vandaag ontwikkelen en mijn kennis uitbreiden op de IPA. De EA stage wordt dus geregeld, daarover later meer!

Groetjes,
Diede

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Diede

Op deze pagina beschrijf ik mijn ervaringen op Aruba tijdens mijn half jaar stage.

Actief sinds 12 Dec. 2016
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 4421

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 16 Juli 2017

Aruba

Landen bezocht: