Halverwege Experience Abroad - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Diede Klanderman - WaarBenJij.nu Halverwege Experience Abroad - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Diede Klanderman - WaarBenJij.nu

Halverwege Experience Abroad

Door: Diede

Blijf op de hoogte en volg Diede

31 Mei 2017 | Aruba, Oranjestad

Inmiddels is het alweer 31 mei 2017 en ben ik al halverwege de minor Experience Abroad. Ik heb het zo geregeld dat ik het gehele schooljaar mee af maak en dus 2 weken langer doorwerk, zodat ik een aantal dagen vrij kan zijn als familie en vrienden langs komen! Dat is heel erg fijn, omdat ik zo een schooljaar mee af kan sluiten en een langere tijd aanwezig ben en dus mijn project kan verdelen over meerdere weken.

Inmiddels is er dus zoals je hierboven leest een project opgezet. Perlishka, mijn mentor maar ook waarnemend schoolhoofd, heeft samen met mij en de directrice rond de tafel gezeten om te kijken wat ik interessant zou vinden om me in te verdiepen maar ook wat aansluit bij de behoefte van de school. Uiteindelijk zijn we op de methode Wereld in Getallen uitgekomen. Deze methode is al geïntroduceerd in groep 3, 4, 5 en 6. Groep 7 en 8 krijgt deze methode vanaf volgend schooljaar. Wat ga ik doen? Bekijken en onderzoeken hoe deze methode tot op heden wordt gebruikt in de klassen 3 tot en met 6. De overeenkomsten, de verschillen maar ook de bedoeling van de methode wordt bekeken en op die manier moet dit gaan zorgen voor een rode draad binnen de school. De differentiatie is daar een groot onderdeel van. Hoe wordt er gedifferentieerd? Wordt er wel gedifferentieerd? Welke manier raadt de methode aan?

Door dit in beeld te brengen, de methode te bekijken en natuurlijk wat theorieën over differentiatie ga ik proberen om een beeld te geven van de situatie nu en kan de school daarmee aan de slag. Dit moet allemaal in een korte tijd, omdat ik er natuurlijk maar een aantal weken ben, maar alleen al het in beeld brengen van de situatie helpt de school om een rode draad in de school te brengen als het gaat om de rekenlessen.

Erg leuk, maar ook best wel lastig! Daarnaast komt er ook het invallen bij kijken. Ik heb al een aantal keer mogen invallen in groep 5 en groep 6. Dit gaat dan over een aantal dagen achter elkaar. Hierbij mocht ik zelf plannen, de dag indelen en toetsen afnemen. Heel erg gaaf om die verantwoordelijkheid te krijgen, maar dit houdt wel mijn project tegen. Maar zoals ik vanaf het begin heb gezegd: ik wil iets betekenen voor de school, en proberen om mezelf op die manier te ontwikkelen. En als ik op deze manier voor de school een toevoeging ben, dan vind ik dat heel erg leuk. Niet te vergeten dat ik van een eigen groep draaien ontzettend veel leer, aangezien ik ineens zelf een planning, toetsen en lessen moet maken. Ik werd in het diepen gegooid en mocht zelf die klas oppakken en op de draad krijgen na een aantal vrije dagen vanwege een zieke docent.

Op stage voel ik me thuis, ik heb het ontzettend naar mijn zin en wordt goed begeleidt. Ik heb zelfs al een baan aangeboden gekregen hier, fantastisch!

Ik leer, geniet en ontwikkel hier nog een aantal weken verder!

Voor nu,

AYO!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Diede

Op deze pagina beschrijf ik mijn ervaringen op Aruba tijdens mijn half jaar stage.

Actief sinds 12 Dec. 2016
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 4423

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 16 Juli 2017

Aruba

Landen bezocht: